Fiquei MA-LU-CA quando vi este trabalho!!!Que obra fantástica, que expressividade!!!Que força...
vejam o comentário desta obra pela própria artista:
"Esta obra é a primeira parte da série de obras que eu considero uma declaração de amor ao material e a técnica. É também uma tentativa de levantar um perfil do artesanato de papel, que foi previamente considerado com algum desdém, e trazer esse tipo de arte a um novo nível em termos de sua capacidade de transmitir significados e emoções.Inicialmente, eu estava preocupada com as limitações da técnica de quilling e do material de que a obra é construída - papel e cartão - como foi muito discutido do que pode e o que não pode ser feito nos limites do material que escolhi. Entretanto, esta limitação do papel acabou por ser uma força para mim: há o potencial para conter pensamentos e idéias de forma única para que o médio pode se tornar uma parte significativa da mensagem. Assim, depois de trabalhar com papel quilling por mais de três anos eu estou em um ponto onde eu não me sinto constrangida pelos desafios técnicos do meio, estou ansiosa para continuar a experimentar, e esta peça é apenas um começo.Não seria difícil deixar de mencionar uma das perguntas que freqüentemente sou questionada sobre os meus trabalhos de papel comercial, que é, 'Quanto tempo demora'. Obviamente este trabalho demorou muito mais do que qualquer dos trabalhos comerciais que fiz até agora. Neste trabalho laborioso, o processo tornou-se também importante: na minha opinião, gastar horas intermináveis e os dias em um pedaço de trabalho dá a sugestão de um grande cuidado, não em vão, a noção de "cuidado" está implícita na palavra 'ofício' em si. Sendo um objeto tridimensional, a arte oferece múltiplas visões, dependendo do ângulo da percepção e da intensidade e direção da luz. Essas coisas podem mudar drasticamente as experiências visuais e emocionais da mensagem da obra de arte. O encaixe bruto desta criação, não só deve ajudar a ver alguns trabalhos em fases de progresso, mas também demonstrar a versatilidade que pode ser conseguido, jogando com iluminação e ângulos."
"Creio que uma das principais razões para eu apreciar o papel artesanal, é devido ao meu amor ao material: papel. Embora eu sempre tive um fascínio especial para o papel, levou um tempo para eu encontrar a minha própria maneira de trabalhar com ele, e mais um pouco para descobrir que a técnica que eu tenho usado tão intensamente é chamada quilling - envolve o uso de tiras de papel que pode ser enrolada, modelado e colado ao fundo."
I believe that one of the main reasons I enjoy the paper craft, is due to my love of the material: paper. Although I've always had a special fascination for paper, it has taken me a while to find my own way of working with it; and then it took a little longer to find out that the technique I have been using so intensively is called quilling - it involves the use of strips of paper that can be rolled, shaped, and glued to the background.This artwork is the first piece in the series of works which I consider a declaration of love to the material and the technique. It is also an attempt to raise a profile of this paper craft, which has been previously regarded with some disdain, and to bring this type of artwork on a new level in terms of its ability to convey meaning and emotions.
Initially, I was concerned about the limitations of the quilling technique and the material from which the work is constructed - paper & card - as it very much dictates what can and cannot be said within the boundaries of the chosen medium. However, this material limitation turned out to be a strength for me: there is the potential to contain thoughts and ideas in unique ways so that the medium can become a significant part of the message. Thus, after working with paper quilling for over three years I am at a point where I don't feel constrained by the technical challenges of the medium; I'm eager to keep experimenting, and this piece is just a beginning.
I t would be difficult to avoid mentioning one of the questions I am often being asked about my commercial paper works, which is, 'How long does it take'. Obviously this work took a lot longer than any of the commercial works I've done so far. In this laborious work the process has also become important: to my opinion, spending endless hours and days on a piece of work gives the suggestion of great care; not in vain the notion of 'care' is implied in the word 'to craft' itself.
Being a three dimensional object, the artwork offers multiple views depending on the angle of perception and the intensity and direction of lighting. These things can drastically change the visual experiences and emotional message of the same artwork. The rough snaps below should not only help to see some work in progress stages, but also demonstrate the versatility that can be achieved by playing with lighting and angles.
Yulia Brodskaya was born in Russia (Moscow); prior to moving to the UK in 2004 she was interested in diverse creative practices ranging from Textile Painting, Origami and Collage to more traditional Fine Art practices. Following an MA in Graphic Communication (2006, University of Hertfordshire) she continued to experiment and explore ways of bringing together all the things she likes most: typography, paper, and highly detailed hand-made craft objects. She has swiftly earned an international reputation for her innovative paper illustrations and continues to create beautifully detailed paper designs for clients all around the world.
I t would be difficult to avoid mentioning one of the questions I am often being asked about my commercial paper works, which is, 'How long does it take'. Obviously this work took a lot longer than any of the commercial works I've done so far. In this laborious work the process has also become important: to my opinion, spending endless hours and days on a piece of work gives the suggestion of great care; not in vain the notion of 'care' is implied in the word 'to craft' itself.
Being a three dimensional object, the artwork offers multiple views depending on the angle of perception and the intensity and direction of lighting. These things can drastically change the visual experiences and emotional message of the same artwork. The rough snaps below should not only help to see some work in progress stages, but also demonstrate the versatility that can be achieved by playing with lighting and angles.
Yulia Brodskaya was born in Russia (Moscow); prior to moving to the UK in 2004 she was interested in diverse creative practices ranging from Textile Painting, Origami and Collage to more traditional Fine Art practices. Following an MA in Graphic Communication (2006, University of Hertfordshire) she continued to experiment and explore ways of bringing together all the things she likes most: typography, paper, and highly detailed hand-made craft objects. She has swiftly earned an international reputation for her innovative paper illustrations and continues to create beautifully detailed paper designs for clients all around the world.
Minha linda amiga!
ResponderExcluirObrigada pelo seu comentário tão carinhoso... vc sempre consegue me emocionar.
Desculpe pela demora em vir aqui, está difícil administrar o meu tempo, e tbm ando com esrafa. Mas as coisas melhoraram, grças a Deus!
Que linda essa obra que vc postou, me encantei por ela! Ainda não tinha visto nada tão expressivo. Parabéns!!!
Um beijo enorme, voltarei.
Nossa,não foi só vc que ficou maluca não?rsrs
ResponderExcluirO que é isso?É apaixonante,puro sentimento.
É de arrepiar!
Muito legal Ve!(Ah!desculpa no outro post te chamei de Vi.
Ah! tem um post novo lá no blog.
Bjs